​Øvrige fag og prøver

På Ryå Efterskole er undervisningen speciel på den måde at alle elever i 9. og 10. klasse kun går til Folkeskolens Prøver i dansk og matematik.

Det betyder at der er mere ro til at fokusere på dansk- og matematikundervisningen, og de ting der kan udfordre netop dig. Du får naturligvis også undervisning i andre fag, men ikke med prøve.

Der er naturligvis et pensum, som skal læses i de enkelte fag, men vores undervisning er sikkert anderledes end det, som du allerede kender. Vi tager altid udgangspunkt holdets forskellige personlige og faglige egenskaber, og undervisningen er tilrettelagt, så den passer bedst muligt til elever med læsevanskeligheder. Det betyder f.eks. at alle undervisningsmaterialer er digitale. Der er meget makker- og gruppearbejde, og lektiemængden er oftest mindre end andre steder.

Alle elever får ved skolestart udleveret en computer hvor der allerede er installeret de relevante hjælpeprogrammer som f.eks AppWriter, Tekstanalyser og Intowords. Det vil i alle fag være fokus på at du får mest muligt udbytte af dine hjælpemidler.

Hvis du vil vide mere om fagene kan du læse mere her:

Engelsk